OT: Matematicka uloha na patek

Pavel Kadečka pavel.kadecka@gmail.com
Pátek Leden 25 21:16:50 CET 2008

To by mě zajímalo, co spočítal. Já jsem udělal výpočet jen pro jeden
návrat voříška, pak jsem si řek, že takhle by se to počítalo dokud by
pán nedošel domů a dál jsem nepokračoval.

Ale taky mě napadlo, že ten pán vlastně domů nikdy nedojde, tj. že pes
tam bude běhat do nekonečna. Zamozřejmě zanedbáme dýlku psa a
považujeme ho za bod ;-)

Tak nevim, jaký je vlastně řešení, jestli je to nějaký reálný číslo
nebo to nekonečno.

Jo a nakonec - chrti jsou prej vyšlechtěný jako vrcholoví běžci, takže
takovej pes by asi moh běhat i 5 hodin rychlostí 30km/h. Vyzkoušený to
nemám, ale prej běhaj krátkodobě až 70km/h, takže 30 je pro ně asi
pohodička ;-) A prej jsou hodně vytrvalý, tak těch 5 hodin není úplná
blbost.

To jen tak na obhajobu tý učitelky ;-)

P.K.