OT - trolejove napeti tramvaje

Pavel Hudecek phudecek@tiscali.cz
Pátek Leden 25 15:04:02 CET 2008


Pár upřesnění:

Tlačítko "Průjezd mycím strojem" odpojuje (nebo alespoň v 1. polovině 90. let odpojovalo) kontrolu napětí v troleji a možná nějaká další omezení bezpečnostního rázu. Dříve odpojovalo i blokování jízdy s otevřenými dveřmi - to bylo k velké nevoli řidičů zrušeno po jednom docela zábavném extempóre:-)

Tramvaj je schopna jet i na vlastní baterii, ale není k tomu zařízena. Pokud stáhnete pantograf a v pojistkové skříňce kouskem kabelu propojíte horní konec pojistky motorgenerátoru s horním koncem pojistky kolejnicové brzdy, tak lze skutečně jet (osobně vyzkoušeno).

Jízdní proud dosáhne po dojetí zrychlovače (potenciometr asi 3R/300kW) na konec asi 100 A a napětí klesne na 18-20 V. Od dob, co byly NiFe baterie nahrazeny "bezúdržbovými" Pb, se dosahované parametry mohou značně lišít (24V/130A, ale někdy taky 10V/30A):-)

PH
  From: Pavel Troller 
    pro zajimavost - tramvaj je schopna jet na trolejove napeti kolem 24V.
  Pouziva se to v mycich strojich, kde by 600V bylo docela nebezpecnych.
  Aby tramvaj jela, nesmi byt na troleji vyssi napeti (hlidano). Pak se stiskne
  (alespon na klasickych T3, nevim, jak na jinych) tlacitko "Prujezd mycim
  strojem". To zpusobi, ze trakcni motory se pripoji primo k troleji beze vsech
  predradniku a kontroleru. Tramvaj pak jede pomalu, ale jiste :-).
    Pojezd tramvaje z vnitrnich akumulatoru, ktere maji take palubni napeti 24V,
  je vsak nemozny, nedaly by zdaleka potrebny proud.
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: http://list.hw.cz/pipermail/hw-list/attachments/20080125/f7d1ba05/attachment-0002.htm 


Další informace o konferenci Hw-list