Stavime PA 600W s MRF6VP11KHR6

Daniel Valuch daniel.valuch@orange.fr
Pátek Leden 25 14:34:26 CET 2008

so zlucovanim problem nie je. Pokial sa bude zlucovat na hybridoch a nie
paralelnym pripojenim tak sa da celok nastavit pouzitim skalarneho
meraca vykonu.
Do dvoch portov sa pripoja zlucovane vykony, na tretom je sucet, na
stvrtom rozdiel (v pripade 180° hybridu), alebo to iste ale o 90°
posunute v pripade kvadraturneho hybridu.
Taketo hybridy sa daju postavit bud z usekov vedeni na substrate alebo
priamo z kablov. Straty su tam minimalne a neprekracuju straty v kabloch
(tu to viacmenej tiez kable). Technika mikropasikovych vedeni ma
obrovsky potencial a nic nestoji. Plosak potrebujeme tak ci tak. Len ho
treba na plno vyuzit.
Kedze za hybridom meriame rozdiel vykonov oboch zosilnovacov vieme jeho
minimalizaciou doladit aj zisk aj fazu tak aby to spravne fungovalo.
nema zmysel spajat zosilnovac s vykonom 80W a 130W. Silne sa musia
prisposobit slabsim.
Zisk zosilnovaca sa da zmerat tiez pouzitim jednoducheho meraca vykonu.
Fazovy posun nie, ale pokial je zosilnovac dobre navrhnuty
opakovatelnost je pomerne slusna. Spravny fazovy posun sa potom da
doladit pozeranim na delta vystupe hybridu.
20% stavba a 80% ladenia obycajne ukazuje na zlu konstrukciu. Pokial
clovek vie co robi tak 80% casu stavia a 20% ladi. Obzvlast plati pri
vyrobe viacerych kusov.
Nevyhovarat sa na amaterske podmienky. Aj v amaterskych podmienkach sa
daju robit skvele veci. Vid spominane radioamaterske stranky a mnoho
dalsich amaterov aj od nas. Zaklad uspechu je nestazovat sa ako sa to
neda ale snazit sa aby sa to dalo.
Tato oblast ma osobne velmi zaujima. Zosilnovac si chcem postavit uz
pomerne dlho. Bohuzial pracovna zataz mi to nedovoluje. Mame v plane
vyrobit nove budice klystronov (radovo 150W na 400MHz), lebo do
sucasnych sa uz nedaju kupit nahradne tranzistory. Casovy horizont je
zhruba rok. Tak som zvedavy, od 400MHz na 70cm nie je az tak daleko :-)
b.