Stavime PA 600W s MRF6VP11KHR6

jan.kuba honza.kuba@gmail.com
Pátek Leden 25 11:52:25 CET 2008

Jsem si precetl Baluovu prednasku na tema radioamaterske koncaky.
Mimochodem krasne poctenicko, ale ......

Dobre, dejme  tomu, ze chci tedy postavit  na 145MHz 600W Pout s tim
hezkym MRF6VP11KHR6
Prvni co udelam, ze zadam ten "MRF6VP11KHR6" do googlu a cekam. Cele dva
odkazy , z cehoz jeden je jiz nize uvedeny.
A to jsem u tranzistoru ! Nemluvim o stiskavacich kapacitach do
vystupnich obvodu, i kdyz vystupni obvod se dá jinak vyresit .
Jak tedy dal? Je mozne nekde sehnat dejme tomu dva kousky toho
tranzistoru? A za jakou cenu?
Ja jsem v koncich. Dal to mi to nejde :-(
----------------------
A jak to jde lip? Do Googlu zadam RE025XA  a najednou kvanta odkazu
Aukro, odklepnuto atd.... nabidky okolo 350Kč za dvojici!!!! ( bodejť ne
používaj se v armádě a v TV vysílačích jako budiče, vsade je jich  zatim
"quantum" )
K tomu dostupne navody , anodove trafko ( nebo lepe  hned dve )  z
nejake lepsi mikrovlnky  a uz to jede.. :-)

A to jsme u vykonu  600W-800W  . Kdybych chtel v amaterske praxi treba
1,5kW tak se inspiruju se treba tady:
http://www.ok1baf.wz.cz/m/m.htm
Ta klempirina se da udelat, trafo objednat, elka sehnat......
Ja vidim problem zatim stale v cene , dostupnosti a popisu PA ciste
polovodicovych . Ta Baluova idea neni spatna ale asi jeste dlouho ideou
zustane :-(
Bohuzel pro nas radioamatery.  Mozna , ze az casem zmizi elky typu RX
xxx a dostatecne zlevni polovodice pro vetsi vykony, bude situace jina.
V horizontu 2-5 let ale urcite ne!   ( jen pro zajimavost - nový
tranzistor BLV958 / asi  75W na cca 1GHz )  stojí v kusovém množství 370
dolarů !!! )

Jinak zaverem otazka:  Je tu nekdo, kdo dokaze sehnat tranzistor
MRF6VP11KHR6 v poctu cca 1 -3 ks  a udelat k tomu financni rozbor cele
stavby PA
s timto tranzistorem? To je myslim nejdulezitejsi moment pred zahajenim
vlastni stavby a shaneni dilu.

Tohle uz se tu pred casem resilo a  stejne jako dnes jsem poptaval
dostupnost a cenu tranzistoru.

"Jano"