Matematicka uloha na patek

Marek Sembol hwm.land@gmail.com
Pátek Leden 25 08:46:31 CET 2008

No nic sloziteho to taky neni. Vychozi stav posunte o jeden prebeh psa
domu (==20Km). To mu trva 20/30 hodiny. Za tu dobu se mu panecek
priblizi o 4*2/3=8/3 km.
V novem vychozim stavu jdou proti sobe pan a pes. Maji to (20-8/3)Km
daleko, maji souhrnou rychlost 34Km/h. Takze se potkaji za
(20-8/3)/34h (s drobnym zaokrouhlenim pul hodiny) Pes za tu dobu
ubehne *30Km (opet se zaokrouhlenim 15Km).
Takze poprve se potkaji za hodinu deset, pes nalita 35Km (presna cisla
dosahnete presnym vypoctem:)
Spis mi porad unika elegantni reseni na ten pocet obehu:)
Marek