Flash disk a poplatky.

Jan Peterka peterka256@seznam.cz
Čtvrtek Leden 24 18:43:45 CET 2008

Mam nejasny pocit, ze v letaku Makra jsem videl 2GB za 99,- ...

----- Original Message -----
From: "Martin Hanek" <martin.hanek@centrum.cz>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Thursday, January 24, 2008 6:27 PM
Subject: OT: Flash disk a poplatky.

Dobry den,
nedavno se tu diskutovalo o autorskych poplatcich a jejich vysi. Moc
jsem to nesledoval, jen me zaujala poznamka, ze tyto poplatky budou
tvorit casem podstatnou soucast ceny.
Dnes jsem kupoval USB flash disk 2GB. Cena byla akcni 199,- Kc bez DPH.
K tomu mi pricetli 24 Kc autorsky poplatek (coz je 12.06% z ceny) a k
celemu DPH 42,50 Kc. Platil jsem 265,50 Kc. Protoze i z autorskeho
poplatku se plati DPH (kde je ta pridana hodnota?) je jeho vyse 28,56
Kc. Bez nej bych platil 237 Kc.
Tady uz je ten poplatek dost podstatny. Platil jsem o 12% procent vice.
To jen tak pro ilustraci.

Martin Hanek