Zahada spinaneho zdroje

Lubor Otta butan@geoinvest.cz
Čtvrtek Leden 24 11:34:20 CET 2008

Já dělím mněniče na propustné a blokovací.
Blokovací používají trafo/tlumivku k akumulaci energie. Přenesený výkon je tedy frekvence měniče * energie nabuzeného magnetického pole. Měniče tohodle typu jsou "pužné" mohou měnit napětí ve velkém rozsahu jen změnou střídy, ale mají malý výkon.
"Popustné" používají poctivé trafo, tedy bez vzduchové mezery. Jejich převod je dán především převodem toho trafa, drobné doladění napětí je možné střídou. ale zpravidla ve spojení s další tlumivkou na sekundáru. Typický příklad je PC zdroj.
Lubor