ATA Password

Pavel Troller patrol@sinus.cz
Středa Leden 23 17:25:58 CET 2008

> Ten program neznam, ale jste si jisty ze se k datum neda dostat napr.
> pripojenim disku do jineho systemu? Myslim, ze jedina rozumna cesta je prave
> sifrovani. Free nastroje rozhodne jsou, truecrypt (multiplatformni),
> BitLocker (Vista), atd.

Zdravim,
  ten program bude asi jen velice primitivni wrapper, ktery uzije ATA prikazu
pro zabezpeceni dat na disku. Nejde o kryptovani, ale o "ochotu" disku po bootu
pristupovat k datum, ktera jsou na nem ulozena. Pokud je vypnuta, disk bootuje
jako normalne, ale pokud to zapnete a zadate heslo, disk (jeho elektronika)
pri power-up vyzaduje zadat toto heslo, jinak proste nefunguje.
  Nektere notebooky toto umoznuji zadat primo v BIOSu. Doporucuje se to pouzit
a nejake heslo si zadat, protoze pokud to neucinite a ucini to nekdo "za vas"
(treba kolega v kanclu jako kanadsky zertik), mate po datech, dokud ho
nepresvedcite, aby vam to heslo vydal.
  Samo heslo se uklada do servisni stopy na ten disk, takze pri pokusu o
pristup k datum bez znalosti hesla nepomuze ani vymena modulu elektroniky.
  Nektere firmy pro zachranu dat umi i z takto zamknutych disku data dostat
bez znalosti hesla. Budto pouzivaji nejaka "zadni vratka" primo od vyrobce,
nebo maji treba upraveny firmware disku, kdo vi. Mozna to budou umet i vyzvedne
sluzby. Ale bezny zlodej nebo prekupnik s tim nic neudela.

   S pozdravem Pavel Troller