Odrušení střídavého motoru

Petr Valečko kv.petr@tiscali.cz
Pondělí Leden 21 13:55:28 CET 2008

Prosím o radu z oblasti silnoproudu, ve které nejsem vůbec sběhlý. Navrhuji
jednoduchou řídící desku s AT89S51, napájení 5V zajišťuje LM317, reset obvod
TL7705 podle katalogového zapojení. CPU spíná pomocí relé střídavý motor
230V cca 250VA. Relé má kontakt dimenzovaný na 250V 10A, kontakt jsem
přemostil zhášecím RC členem 22nF/275V AC+220R/2W (obšlehnuto z jiné
konstrukce). Motor musí být napájen ze stejné fáze jako trafo pro
elektroniku.

V okamžiku spínání motoru generuje reset obvod "bordel" a deska většinou
vytuhne. Zkoušel jsem s ním laborovat, zvyšovat kapacity filtračních
kondenzátorů, odrušovací člen (něco na způsob TC 240 - 100nF+2x2n5) na
primární stranu trafa, nic nepomáhá.

Co a jak mám odrušit? Díky moc za nakopnutí správným směrem. Petr