Pěkná anténa 145MHz

OK1UGA ok1uga@volny.cz
Neděle Leden 20 13:35:45 CET 2008

Na každé zdvojnásobení počtu antén se připočítají 3dB zisku. Je nutné
ale počítat se ztrátami na kabelech, slučovačích, konektorech a dalších
zařízeních které tam musí být. V případě takovéhoto monstra bych
odhadoval, že je potřeba odečíst 3 - 5dB. Pokud odhadneme zisk jedné
antény cca 14 - 15dBd snadno lze spočítat (odhadnout) približný celkový
zisk.
Je to šílené monstrum, ale výsledek je působivý. Často tu odrazem o
měsíc hraje jako místní stanice :-). Bez problému jsem s ním odrazem o
měsíc dělal i SSB spojení. Moje zařízení je možné vidět na
http:\ok1uga.nagano.cz. Ale spojení odrazem o měsíc s touto stanicí může
udělat v podstatě kdokoliv kdo má řekněme 100W a 6el. anténu.

	Martin.