jak otestovat router D-link?

Petr Simek psimek@jcu.cz
Pátek Leden 18 23:33:15 CET 2008

On Fri, 18 Jan 2008, Vláďa Anděl wrote:

> Dobrý den,

> umřel mi router a nevím jak ho otestovat. Už kdysi dvakrát se mu smazalo
> nastavení, vždycky to opravoval syn a ten je teď pryč :-(( Když napíšu
> příkaz ipconfig, k počítači je připojený jen ten router, napíše mi to:
> IP adresa automatické konfigurace 169.254.218.57 a masku podsítě, jinak
> nic. Jen vím že tímhle příkazem se dala najít adresa kde se router dal

Tahle adresa pravdepodobne znamena ze router je opravdu nejak mrtvy a ze
nedava pres DHCP IP adresu tem windows (to 169.254.x.x je jejich pokus
o zeroconf kdyz vse selze)

Pokud se mu jen vymazalo nastaveni pak bude mit pravdepodobne IP adresu
z nejakeho privatniho rozsahu 192.168.0.x nebo 192.168.1.x , ale to by
fakt chtelo ten manual.

Pokud mate na PC instalovan nejaky packet sniffer tak kdyz ho spustite
a rebootnete ten router, mate sanci ze se treba po zapnuti 'ozve' a posle
paket se svoji IP, pak by jste ji zachytil takhle.

Taky jsem potkal zarizeni ktera kdyz byla cista akceptovala jakoukoliv
IP adresu, stacilo jen posilat pakety na jejich MAC. MAC adresa byla
obvykle nekde na stitku, takze ji stacilo zavest staticky do arp tabulky
PC s IP adresou z rozsahu site jakou ma to PC a pak na ni proste pinknout.
Zarizeni si ji prevzalo a pak uz na to sla otevrit web session.