Re: Kondenzatory v pulsnich zdrojich?

k.novo k.novo@seznam.cz
Čtvrtek Leden 17 01:13:49 CET 2008

 Ceka me navrh 3-4 desek, ktere vsechny budou mit napajeni cca  12V, ci presneji 10-18V (dlouhe napajeci vedeni), hrubym vypoctem bute typicka spotreba 50mA , spickove az 100 respektive v jednom pripade 150mA na 5V, aby to bylo jeste komplikovanejsi tak v nekterych okamzicich muze spotreba klesnout az na 20mA.
    Melo by jit o zarizeni typu nainstalujete, zaponente i archeologove by ho meli najit funkcni, tedy presneji pobezi 7/24 a pokud mozno 10-20 let :-).
 Prvni variantou je pouzit klasicke linearni usmernovace, pro ktere hovori  cena
  a    jednoduchost navrhu, proti je efektivita a energeticka narocnost. Preci jen  50mA na 5V je za 10 let 22kW/h a na 12V  53kW/h.
 Druhou variantou je nejaky ten pulsni menic, pro ktery hovori vyssi energeticka efektivita, proti vyssi slozitost, vyssi cena a prave otazky zivotnosti elitu.
Diky malemu vykonu a instalaci uvnitr lze predpokladat provoz pri celkem soldnich teplotach 10-30C.
Jake reseni napajeni doporucujete?

  Dekuji

# # >
# # >  >ci je to 5000 alebo "az" 8000 je myslim celkom jedno. Ked vezmeme do
# uvahy
# # ze
# # > # rok ma okolo 8700 hodin tak je to zufalo malo... Na nonstop prevadzku v
# # > # dolezitych zariadeniach treba vyberat kvalitne komponenty a vsetko
# rozumne
# # > # predimenzovat.
# # > # b.
# # > #
# # > # Nedávno se tu probiraly pulsni zdroje, dovolim si v teto souvislosti par
# # > #  dotazu.
# # > #
# # > #  1. Jak se pocita proudove zatizeni C za tlumivkou, pokud znam krekvenci,
# # > #  step-down menice, velikost napeti Uin UOut a odber ze zdroje ?
# # > #  2.  I u nizkoimpedancich C vyrobci uvadi zivotnost 2000 az 5000 hodin,
# coz
# # > #  pravda neni mnoho, lze vubec pulsni zdroj pro trvaly provoz navrhnout
# pro
# # > #  zivotnosat v radu desetileti?
# # > #  3. Lze v pulsnich zdrojich púozit tantalove kondenzatory?
# # > #
# # > #  Dekuji
# # > #
# # > #