Re: Bezpečnost práce na brusce

Vladimir Nerud newlad@centrum.cz
Středa Leden 16 21:25:56 CET 2008

http://web.utb.cz/cs/docs/smernice9_2001.pdf

Hezký večer,

    chtěla bych se zeptat na jednu věc. Dají se někde najít pravidla
bezpečnosti práce na stojanové brusce? Já jsem sice něco našla, ale
nějak nenacházím to, co potřebuju vědět.

    Když se vrtá na vrtačce, musí být obrobek upnutý buď ve strojním
svěráku (nejlépe) a nebo v nějaké svěrce. Každopádně jej nesmím držet v
ruce. Zrovna tak bych měla mít zapnutou blůzu motérek, čepici, brýle...
no ale jak to je u brusky? Já mám nějak zafixováno, že u brusky naopak
nesmím obrobek držet v ničem jiném, než v ruce. A ať hledám, jak hledám,
nic nenacházím. Vždy najdu jen tabulky s prakticky stejným textem o tom,
že bruska musí být v pořádku, že ji nesmím nechat v chodu bez dozoru a
tak podobně. O tomhle tam ale není zmínka.

    Jak to tedy je doopravdy?

    Předem moc děkuji za vyjasnění této záhady.

Saša K. Svobodová

          ICQ:  260 344 186