Divne chovani PICu nebo Presta od Asixu

Ing. Karel Matějíček matejicek@iol.cz
Úterý Leden 15 22:06:56 CET 2008

Před časem jsem měl podobné problémy s PIC 16F819. Presto někdy bez problému PIC v zařízení naprogramoval,
jindy hlásil chybu. Byla asi stejná, jako popisujete. Něco o přetížení napájení. Dost jsem se s tím natrápil. Několik
dní šlo programovat bez problémů a najednou to začalo zlobit. Protože byly i HW změny, podezíral jsem kde co.
Nakonec jsem volal do AXISu a naštěstí jsem po druhém telefonátu a chvilce přepojování dostal k telefonu člověka,
který byl v obrazu. Vysvětlil mně, že pro některé typy PICů (16F819, 16F87, ???) má Presto rychlou hranu na VPP.
Řešením je zpomalení této hrany kondem z VPP na GND. Říkal, že si nepamatuje, jakou použili hodnotu, ale asi
100nF. Já jsem zkusil 10n a bylo po problému. Hrana má být jednotky mikrosekund.