Divne chovani PICu nebo Presta od Asixu

HW CNCnet.info hwnews@cncnet.info
Pondělí Leden 14 23:18:34 CET 2008

Zdravim,

dnes jsem shodou okolnosti udelal vec, kdy se mi sebehly dve zmeny
najednou a nevim ted co je cim.

Ladil jsem si aplikaci na PIC16F874A, ktery dobre znam a kdyz uz jsem
mel overeno, ze vse co jsem potreboval na desce chodi OK tak jsem tam
soupnul finalni PIC18F4520. Programovani je v aplikaci pres ICSP a HVP.
Do teto doby bez problemu.

Protoze jsem s nim jeste nic nedelal koukl jsem se zda neni nejaky
update SW pro Presto - mel jsem verzi 2.31 a tak jsem stahnul a
nainstaloval posledni 2.33.
Prvni co me zarazilo, ze mi SW hlasil pri zmene typu obvodu, ze dle
specifikaci ma byt Vpp jen 12.5V a ze programator dava jen 13V!!! Dival
jsem se do DS a Vpp muze byt az 13.25V tak jsem to zkusil a normalne to
pali. Tedy az na to, ze nekdy mi progrmator hlasi, ze je pretizeno
napajeni pri programovani nekdy to probehne uplne bez problemu. Zkousel
jsem prenastavovat i ty cekaci stavy kvuli kondenzatorum v aplikaci, ale
nema to valneho vyznamu. Vpp je pripojeno primo na /MCLR stejne tak
napajeni je oddeleno od zbytku HW shottkem a jedine co programator musi
tahnout je kondenzator 100nF, ktery je primo na vyvodech PICu. Data a
hodiny jsou v aplikaci nepouzity a pripojeny jen cca 5mm pripojem na
ICSP konektor. Jinak, kdyz se povede napalit tak PIC normalne pracuje
jak ma.

Nemate nekdo nejaky napad nebo poznatek zda se treba nejedna o chybu
chipu nebo zda neni nejaky znamy bug v palidle?

--
Radek Vicek