RE: Mazání EPROM

Ales Martinik amartinik@atlas.cz
Sobota Leden 12 14:49:18 CET 2008

Dobrý den,

byl bych velmi opatrný, protože:
1. když se změní logická hodnota na výstupu, znamená to, že náboj klesl pod
rozhodovací úroveň,
   takže ho tam zbyla 1/2 (?), za jiných podmínek (teplota, napětí) se
rozhodovací úroveň může posunout.
2. EEPROM funguje jako světlocitlivý prvek - kdysi jsem dělal zařízení, kde
v EEPROM byl znakový generátor.
   Když jsem zapnul lampičku na stole, znaky se opravdu velmi svižně měnily.
Takže asi i na UV to bude citlivé.

Pokud chcete automatizovat, navrhnul bych:
- testovat po minutě při ZHASNUTÍ výbojky
- když zjistíte, že je vymazáno, přidat minimálně 5 minut nebo ještě jednou
celou dosavadní dobu mazání - s omezením
  na 15-20 minut.

Některé EEPROM se mažou hůř, pod mazačkou není světlo homogenní, je třeba je
obrátit o 90° a hlavně - velmi kvalitně
čistit okénko. Za život jsem naprogramoval, polepil, odlepil, vyčistil a
vymazal mnoho EEPROM (série asi 150 EEPROM
a 8051 s okénkem v cca 25 verzích programu pořád dokola), takže zkušenosti
mám.
Naštěstí již pracuji s procesory s FLASH, takže už jen vzpomínky.

Aleš Martiník