OT: Re: LINUX server

Petr Zahradnik clexpert@clexpert.cz
Čtvrtek Leden 10 22:22:53 CET 2008

Puvodni zprava ze dne 10.1.2008 od HW CNCnet.info:

> Osobne mam posledni dobou o MySQL lepsi mineni nez o Sybase.

No to uz je asi hodne prehnane. Souborova MySQL je prdlacka proti
libovolnem SQL Serveru.

> Navic kdo to nevi tak se u Sybase dejou nejake cachry - zastoupeni
> se trhlo na dve casti.

Zastoupeni Sybase bylo vzdycky podezrele. Ja jsem se Sybase take
pracoval, kdysi. Tedy s tim mensim provedenim Sybase SQL Anywhere. Ted
uz mi na tom bezi jen jeden postovni system a take to musim predelat
pod MS SQL Server. Pouzival jsem ASA od verze asi 5 nebo 5.5. Tenkrat
jsem s tim zacal, bylo to proti MS SQL 7 opravdove delo, velmi
komfortni, spousta funkci, replikace, standalone klienti apod. Velmi
jsem si to oblibil, ale pak se zacaly dit veci...

Sybase porad nemel podporu ADO/OLE DB a pak najednou se nejake ADO
objevilo. Jenze bylo pro ASE a ne pro ASA. Ja jsem mluvil se
zastoupenim (dokonce jsem se tam trosku znal s jednim product
managerem, ktery do Sybase presel od distributora) a ten tvrdil, ze
jo, ze to funguje. Tak jsem vyhodil asi 6 litru jen tak do kose. Potom
jsem zase chtel prolicencovat nejake standalone klienty a nebyl jsem
si jisty, jak to presne licencovat i s tim jejich managerem nebo
spravcem nebo jak to nazvat. Tak jsem to zase konzultoval s tim
zastoupenim a chlapik povida: "Tak to nereste a zatim to pouzivejte na
vice pocitacich jako takovou development license." :-) To jsem sel
malem do kolen.

Pak zase za par let Sybase udelali nejaky program pro vyvojare, ze asi
za $100 dodavali nejake predplatne tech ASA na vyvoj. Ja se do toho
chtel zapojit a tomu ceskemu zastoupeni se do toho zase nechtelo.
Porad se vymlouvali, ze jako je to problem a tak. Kdyz jsem to napsal
do USA, tak je vyperovali a najednou to rychle dodali. OK, jenze jaksi
uz nedodavali ty dalsi verze v ramci predplatneho. Tak jsem je pak
zbuzeroval, ze nejakou dalsi verzi dodali. No a memu znamemu, co jsem
ho do toho take navezl, tomu dali nejake vypalene CD :-)

No co ti budu povidat, po tech par letech jsem od Sybase vycouval.
Tohle ja nemam zapotrebi, to je firma jako vino. Dokonce i USA uz
prestalo komunikovat. Proste podelali to totalne. A tak dobry produkt
to byl. Uz od verze, kdy toho manazera predelali do Javy, jsem to
nemel rad, to pohnojili...

Petr Zahradnik, pocitacovy expert

Petr Zahradnik, Computer Laboratory
Obvodova 740/14, 400 07 Usti nad Labem