Merici pristroje k PC.

Marek Sembol hwm.land@gmail.com
Čtvrtek Leden 10 19:58:27 CET 2008

On 1/10/08, Snehulak <snehulak@gmail.com> wrote:
> Neni to omyl ? Spis ten port.dll pouziva win API pro win 98 95 atd... tedy
> ne NT systemy a tudiz tam byl primy pristup na porty umoznen . A pro win xp
> je prave nutno pouzit nejakou utilitu , ktera dokaze zpristupnit treba
> urcity rozsah portu pro primy zapis a cteni... Bezpecnostni riziko to je i
> kdyz nevim co muze udelat pripadny utocnik s primy pristupem nekam na com ci
> lpt port.
>
> snehulak

Tak za prve je dost tezko jen podle adresy poznat, zda se jedna o
porty COM, LPT ci cehokoliv jineho. Na mnoha portech zpusobim
okamzitou nefunkcnost pocitace (treba na portech VGA se postaram, ze
uzivatel houby uvidi). Na portu kavesnice nasimuluju do libovolneho
programu co se mi zachce. Na portech radice disku prectu/zapisu disk,
na potru sitovky znemoznim komunikaci nebo budu odposlouchavat.
A i kdybych se omezil 'jen' na COM a LPT. Na COMu muze byt UPS (a tu
pres ten COM vypnu), na LPT muze byt ZIP ci JAZ a vesele ctu ci
zapisuju...
Myslim, ze to jako vycet rizik staci. Ale to hlavni a zcela dostatecne
je to, ze s danym prostredkem (treba s tim LPT) muze pracovat jiny
proces, a ja bych tak svym chybnym ci umyslne skodlivym programem
narusil jeho cinnost - coz je u multiproces/multiuser systemu znacne
nezadouci:)
Marek