Merici pristroje k PC.

gatilo gatilo@centrum.cz
Čtvrtek Leden 10 13:35:58 CET 2008

 10.1.2008, 12:54:41
 Dobry den

 Zapojeni co je na strankach p. Belzy se v ruznych modifikacich
 vyskytuje vsude mozne. Kdysi jsem se pokousel, s ponekud
 propracovanejsim zelezem, ale na stejnem principu udelat merici
 meziksich, ale projekt jsem odpiskal pro malou presnost. Dosahl jsem
 presnosti cca 3-5%, problem byl na strane PC. Presto ze soft byl psan
 v praskalu, kriticke casti v ASM a bezel pod DOSem, stejne se v odmerovanych
 intervalech projevovala vyse zminena chyba, pravdepodobne v dusledku
 nejakych nemaskovatelnych preruseni.

 Jednoduchymi udelatky k Peckam se v cestine venuji nejmene 3 knihy,
 "Burkhard Kainka, Vyuziti rozhrani PC" - pod DOSem
 "Burkhard Kainka, Vyuziti rozhrani PC pod Windows"
 "David Matousek, Udelejte si z PC" - pod Win
 Od obou autoru (snad) vysly i dalsi knihy s podobnou tematikou, ale ty
 jiz na rozdil od 3 vyse zminenych uzivaji USB/FTDI.

 IMHO nejjednodusi reseni je pouzit nejaky seriovy AD prevodnik,
 Kainka pouziva TLC549, Matousek PCF8591, jiste jsou i dalsi moznosti.
 PCF8591 je pokrocilejsi, ma 4 IN/8b a 1 OUT/8b, komunikace I2C, takze
 prime napojeni na PC je co se tyka casovani asi ne zcela tolerantni.
 TLC549 je 1 IN/8b, komunikuje 3-dratove snad i s houpacim konem, v
 drogeriji za cca 70,- smudliku.

 Prave potrebuji zmerit neco malych accu, tak jsem do nepajiveho pole
 zastrcil TLC549, nejaky ten R a D a C, a je hotovo. Tedy hotove je
 zelezo. Se softem je to komplikovanejsi, nebot jsem se rozhodl ze v
 ramci sebevzdelavani nebudu dale vzdorovat dobe, a udelam jej
 wokynkovy-klikaci. A protoze je to muj naprosto prvni pocin tohoto
 druhu, jde to, i pres maximalni jednoduchost dost pomalu.
 Vysledky budou tak do konce tydne, v pripade zajmu mohu poreferovat.

 pro "wek", ano, je to opet "hrdzavy klinec".

S pozdravem Pavel
  mailto:gatilo + zavinac + centrum.cz