OT: Disk a vadne sektory

Jan Půhoný puhony@hw.cz
Úterý Leden 8 00:18:20 CET 2008

Dobry vecer,

znamy  ma asi tyden nainstalovan WIN XP home na disku Samsung HD321KJ
(SATA 320GB/7200rpm/16M). Dnes vznikl problem - nenabootoval win. Objevi
se vyber nouzovy rezim, posledni znama konfigurace, bezne spusteni atd..
- pokud dam cokoli z toho, win zacnou nabihat (uvodni logo), disk asi 5x
cvakne (zabloudi hlava?) pak problikne modra smrt (nekdy) a PC se
restartuje (vzdy).

1) disk jsem dal do jineho PC s WIN XP jako druhy disk (NEbootoval jsem
z nej) - XP napsali, ze vyzaduje kontrolu konzistence a opravili nekolik
"osamocenych" souboru. Disk normalne bezel. Testoval jsem prenos
nelolika souboru tam a zpet, celkem asi 10G.

2) pote z nej slo nabootovat - ALE na plose jsou prejmenovany nektere
ikony na plose na nesmyslne nazvy (zmet cislic a pismen)

3) tvrdi, ze PC normalne vypnul (a dokonce vytahl ze zasuvky - cituji:
"ale mozna jeste pred tim, nez byl vypnuty uplne") a ze neinstaloval nic
zvlastniho

4) HD Tune 2.54 ukazuje SMART ok, a jeden vadny (damaged) sektor (hned
ze zacatku disku, na pate pozici)

Co si o tom myslite? Disk byl pred tydnem naprosto v poradku, co se tyce
diagnostiky dostupne v HD Tune 2.54 a je novy. Dle podivne
prejmenovanych ikon soudim na nejaky vir nebo spyware, ale co ten vadny
sektor - to muze vir znicit disk? Kdyz to poslu na reklamaci, mam strach
aby mi to zbytecne nevratili, ten disk se na prvni pohled chova normalne.

Diky za Vase nazory,

s pozdravem Jan Půhoný