rozhovor o havarii v JE

Tomáš Koželuh mr.death@ipq.cz
Neděle Leden 6 14:16:43 CET 2008

Jestli si to dobře pamatuju, tak v Černobylu ten problém vznikl při
testování náběhu rezervního agregátu, který cirkuloval chladící vodu. Výkon
reaktoru nesměl klesnout pod určitou kritickou mez, pak začlo docházet k
nějaké špatné chemické reakci nebo přestala cirkulovat chladící voda nebo
tak něco. No a stalo se to, že oni vyřadili většinu bezpečnostních prvků
včetně těch, které měly zůstat zapnuté. A pak se reaktor přehřál a opravdu
se nejednalo o jaderný výbuch, ale o výbuch páry. Ta v poměrně velkým okolí
rozmetala radioaktivní grafit a radioaktivní prach s tou vodou pak vytvořili
onen radioaktivní mrak. O několik dní později pak ještě jednou začala
mohutně unikat radiace, ale záhy přestala a dodnes snad nikdo nezjistil, co
to vlastně bylo...

PS: Tak jsem našel poměrně podrobný rozbor situace, otázka je, nakolik je
taky pravdivý: http://www.volny.cz/kostka2000/Cernobyl.htm

Čest práci a rukám klid!

BY: Mr. Death