rozhovor o havarii v JE

Pavel_t pavel_t@centrum.cz
Sobota Leden 5 17:01:54 CET 2008

> Rozhovor mi připadá jednostranný a populistický. Něco jsem o JE v Bohunicích
> četl. Rozhodně žádná havárie typu Černobyl nehrozila a není jisté, zda
> dotyčný hrdina sám "poruchu" nezavinil tím, že špatně zajistil palivový

No pokud vim tak oba v clanku uvedeni nemeli s vymenou paliva nic
spolecneho ale o tom mam malo informace tak mozne to je.

> článek. V reaktoru nebyl žádný grafit a ani po úplném úniku CO2 by se velice
> nic nestalo, štěpná rekce by se zastavila. Holt další kachna. Žeby na

To ovsem za podminky, ze by neselhalo moderovani tezkou vodou resp.
nedoslo k jejimu prehrati a reakce byla vcas zastavena. Jinak by havarie
typu Cernobyl mohla hrozit a asi je jedno ze v KS150 bylo jen asi 25tun
paliva zatimco v cerobylskem RBMK1000 bylo asi 200tun (podobny pomer je
i vykonu). Havarie KS150 by ale asi mela mensi nasledky vzhledem k
neobohacenemu uranu a absenci grafitu. Pri prehrati jednoho clanku v
unoru 1977 doslo k protaveni steny nebo dna reaktoru ale chladici system
zbytek uchladil a reaktor se zastavil. Z toho lze odvodit co by se stalo
pokud by nefungovalo chlazeni.

> objednávku zelených ekoteroristů?

No populismus a objednavka mozna ale asi ne od zelenych...

Pavel