Opravdovi znalci si delaji i elektronky doma

Ales Martinik amartinik@atlas.cz
Sobota Leden 5 10:42:25 CET 2008

U rodicu je po dedovi casopis Radioamater z roku 1929-30, tedy z doby, kdy
se lampy (elektronky) jeste delaly doma.
Je tam i navod na vyvevu a cely postup, vcetne motani mrizky - krasne cteni.
Na jinem miste je domaci vyroba tlampace (reproduktoru - pro ty co
nerozumi).
Inu, byla to jina doba, ale kdyz to slo tehdy, musi to jit i dnes.

Ales Martinik

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On
Behalf Of Pavel Troller
Sent: Saturday, January 05, 2008 10:25 AM
To: HW-news
Subject: Re: Opravdovi znalci si delaji i elektronky doma

> http://dailymotion.alice.it/video/x3wrzo_fabrication-dune-lampe-triode
> _tech
>
> jen mi neni jasne nebo mi uslo jak dela v te lampe vakuum a take proc
> to indukcne ohriva

Zdravim,
  ten indukcni ohrev slouzi k zahrevu vysoce reaktivni specialni slitiny,
zvane "getter" (cesky obvykle normalne "getr"), ktera se odpari, obvykle se
usadi na skle banky jako tzv. "zrcatko", a behem tohoto procesu zreaguje
(pohlti) zbytky plynu v bance. Je docela mozne, ze pouzije-li se getru
hodne, tak je schopen pohltit i plyny z neevakuovane banky a tim vytvorit to
vakuum.
  S pozdravem Pavel Troller