Logické hazardy statický/dynamický

Ondrej leguanolog@seznam.cz
Čtvrtek Leden 3 19:16:02 CET 2008

Doplnění:
Statický vzniká hlavně u kombinačních LO (NOR, NAND) a je způsoben
zpožděním signálu (jeden signál má v cestě více hradel než jiný). Myslí
se tím, že když se výstupní hodnota NEMÁ změnit, tak ona se přesto na
chviličku změní.
Dynamický vzniká u vzájemně propojených sekvenčních LO pokud se mění
jedna proměnná a ta je zároveň i vstupem do vlastních sekvenčních LO.
Odstraní se tím, že se odstraní statický hazard v log.1 i log. 0. Ale to
s tím, že hodnota zůstane změněná trvale se myslím jako bere, že to
chceme aby se změnila (ale ten zákmit je nežádoucí).

Alespoň takhle nějak se to učí u nás na škole.

OH