RS-485 automaticke prepinani smeru?

Ing. Pavel Poucha papouch@papouch.com
Čtvrtek Leden 3 16:53:33 CET 2008

> Tim "potrebuje znat format dat" myslite napr. zda-li se pouzije UART,
> ci jiny zpusob kodovani? Anebo mluvite primo o formatu dat posilanem
> pres ten UART?
>
> Napadlo me, ze by se to mirne "chytreji" dalo pomoci MCU, ktery
> by si "osahal" prenosovou rychlost a podle toho upravil cekani na STOP-
> BIT..

Myslel jsem to takto: chytré obvody s MCU na automatické přepínání musí znát
přesně délku byte a taky správně poznat start bit. Tohle je háček právě
proto, že ne vždy je to známé a technikům, které převodníky používají, se to
těžko zjišťuje a otravuje je to. Automatiku v rozpoznávání rychlosti
používala u převodníků třeba plzeňská Tedia.

My máme u převodníku UC485 opravdu jen jednoduchý obvod, a je to bez
problémů. Ale u opakovače CQ485 už máme možnost nastavit dobu dat přesně
procesorem. Pak je tedy vše bez zpoždění.

S pozdravem
ing. Pavel Poucha
jednatel
papouch@papouch.com