Zaloha 3,3v s bateri

Miroslav Sinko sinkomiro@rocketmail.com
Čtvrtek Leden 3 00:43:47 CET 2008

Videli ste schemu nejakeho bezneho, viac-menej najbeznejsieho
zalohovania bateriou napr. SRAM?

zdroj -> dioda ----> zariadenie
bateria -> dioda--/

Podmienkou je, aby bolo napatie zdroja za diodou vyssie, ako napatie z
baterie za diodou (ked je to druhe odpojene). Inac by napajanie slo z
baterie aj pri pripojenom zdroji, az kym by nekleslo vybitim. T.j. vo
vasom pripade je zdroj 3.3V, dajte k nemu schottkyho diodu. Bateria je
3.6V, dajte k nej Si diodu. Ubytky na diodach poriesia popisanu
podmienku a pocitam, ze zariadenie pobezi aj z 3V. Dobijanie porieste z
12V slabym prudovym zdrojom (2T+2R) alebo len dalsou diodou a
obmedzovacim odporom tak, aby dobijaci prud bol v medziach trvaleho
neskodneho nabijacieho prudu NiMH clankom. Tak nejak to bolo riesene na
zakladnych doskach PC, ked este zalohovanie CMOS obstaraval akumulator.

miro

Be a better friend, newshound, and
know-it-all with Yahoo! Mobile.  Try it now.  http://mobile.yahoo.com/;_ylt=Ahu06i62sR8HDtDypao8Wcj9tAcJ