Wago konektory 236?

Jan Půhoný puhony@hw.cz
Úterý Leden 1 14:56:10 CET 2008

Dobry den,

musim rici, ze Vase obavy nejsou podle me na miste, pokud jste pouzil
vodic ze spravneho rozsahu prurezu pro prislusnou svorku. Pouzivam
svorky WAGO 236, ale spise typ s packou (napr 255-401). Slabe vodice
jsou pritlaceny mensi silou nez silne, coz je vlastnost systemu
page-clamp, kterym se WAGO chlubi v katalogu. Jeste se mi niky nestalo,
ze by ve wagovce doslo k "ukousnuti" vodice, jak je tomu obcas u
sroubovych svorkovnic, kdyz jsou prilis utazeny. Navic vsechny spoje
pres WAGO jsou stejne - presne definovana pritlacna sila, cehoz se
sroubovakem tezko dosahnete. Navic dnes bych se uz do nekterych aplikaci
bal dat sroubovaci svorkovnici (vibrace). Ze by se nekdy neco vyvyklalo
z wagovky jsem jeste ani neslysel ani nevidel.

Navic ty bezsroubove svorkovnice s packou natolik urychli montaz, ze
pokud vyrobene zarizeni i montujete, usetrite na montazi minimalne
tolik, kolik jste si priplatil na svorkach. A vetsinou to stoji mnohem
mene nervu - vodic proste vlozite, pustite packu a drzi. Jen se musi
spravne navrhnout plosny spoj a jeho podlozeni nebo mista pro
prisroubovani v okoli svorkovnic, aby se pri mackani na packu
svorkovnice neprohybal - je potreba trochu sila.

S pozdravem Jan Půhoný