Re: Modulace stopy osciloskopu u BM566A

karel.minarcik karel.minarcik@seznam.cz
Pátek Únor 29 13:56:38 CET 2008

Zkuste si zmerit napeni na VN trafu, na katode -1950V, na prvni mrizce cca o 50V mene, pokud jsou napeti vyssi muze dochazet k preskokum jisker u VN trafa. Necitite v okoli trafa ionizaci vzduchu? Napeti muzete zmerit napr. na jednom, dvou odporech ze zpetnovazebni serie 2M2 odporu a dopocitat hodnotu. Na mereni doporucuji avomet DU10, ten ma odpor 30MOhm na 600V a nerozhodi vam napeti tolik, jako klasicky digital...

Ja zrovna zas resim ten problem u stejneho scopu, ze nemam viditelny paprsek pri nejrychlejsich bezich (treba pri casovce 50ns) pres celou obrazovku, pouze u konce stopy, pri pridani jasu se ale chybejici usek zobrazi.
Kdyz merim jinym scopem, vstup a vystup Z zesilovace, tak vidim, ze vystup je o neco zpozdeny oproti vstupu, takze k sepnuti vystupu dojde az po chvili a proto paprsek nesviti pres celou stopu, pridanim jasu se toto da upravit, ovsem stopa je pak moc hrubá a jasna.
Pokud by nekdo mel napad oč se jedná, budu rád, je mi líto tu 566 vyhazovat...

Bylo:
Mám problém u osciloskopu BM566A. Do jasového zesilovače mi proniká signál
od měniče VN napětí(má to stejný kmitočet, když ho vypnu, tak modulace na
výstupu jasového zesilovače zmizí). Hledal jsem po napájecím napětí,
uzemnění a vstupních signálech. Z vysokého napětí se občas ozve lupnutí,
zatím jsem nepřišel na to odkud. Nemáte někdo nápad, případně zkušenost, co
by to mohlo dělat? Předem dík. V.S.