Ztráta inteligence nabíječky :-)

Pavel Troller patrol@sinus.cz
Pátek Únor 29 06:44:47 CET 2008

Zdravím,
  mám zde zajímavý problém. Pro nabíjení radiostanic Motorola série MTX838 je
určena stolní nabíječka NTN1171A. Jde o rychlonabíječku, která má několik
režimů. Je opatřena tříbarevnou (R + G + obě dohromady = O) diodou. Po zapnutí
vždy zablikala všemi barvami a zhasla. Po vložení stanice se rozsvítila
červená, indikující rychlé nabíjení. Po dokončení rychlé fáze přešla na
zelenou, která indikovala trickle mód. Po vyjmutí stanice zhasla.
  Od jisté doby však tato nabíječka úplně "zblbla". Nyní se po zapnutí do sítě
okamžitě rozsvítí LED zeleně, bez ohledu na to, zda je stanice vložena nebo ne,
a na tomto stavu si trvá. Změřil jsem nabíjecí svorky: Bez zátěže je tam cca
15 V (co dá adaptér) a do zkratu je proud omezen na takřka přesných 500 mA.
Nabíječka je schopna nabít radiostanici, ale trvá to samozřejmě mnohem déle,
jako u standardní "pomalé" nabíječky. LED nesvítí staticky, ale rychle bliká
(při prudkém pohybu je patrný stroboefekt), což je normální, takže MCU nejspíše
"nějak" běží.
  Účastnictvu konference si dovolím vznést následující dotazy:
  1) Nemá náhodou někdo schéma této nabíječky či nějaký servisní manuál ?
  2) Nesetkal se někdo s něčím podobným ? Tyto stanice byly u nás kdysi dosti
rozšířené v trunkových sítích, dodnes je používají např. kurýři, a teď jich
dosti velký počet koluje mezi radioamatérskou veřejností...

   S pozdravem Pavel Troller