integrovany filtr

balu@home daniel.valuch@orange.fr
Čtvrtek Únor 28 22:19:09 CET 2008

mno nedovolim si ti oponovat, ale ako zamestnanec institucie ktora
sleduje (a niekedy aj vytvara) najnovsie technologicke trendy si dovolim
povedat ze nemas uplne pravdu. Musim povedat ze sa vyvoj aplikacii,
ktore spracovavaju signaly ubera prave smerom od FPGA k DSP. FPGA je
stale bastou masivnych nativne paralelnych aplikacii ako su nejake
datove toky, pocitace, routing dat a podobne, plus aplikacii
vyzadujucich mnozstvo IO pinov. Spracovanie numerickych dat (floating
point, komplexne cisla etc.) je v FPGA dost komplikovane. Ak sa pokusis
navrhnut nejaky sofistikovanejsi filter s vyssou presnostou v FPGA velmi
rychlo sa dostanes napriklad ku 128 bitovym zberniciam a zodpovedajucim
ALU.
Cim dalej tym viacej sa ale aplikacie spracovavajuce nejaky tok dat
vygenerovany nejakym fyzikalnym procesom (senzory, obraz, zvuk)
presuvaju do DSP. Vykon DSP sa v poslednych rokoch radovo zvysil a uz
nemaju problem v mnozstve aplikacii nahradit FPGA. Vyzera ze priemysel
radsej pouzije DSP ako FPGA, nepytaj sa ma preco. Napriklad v jednom
americkom laboratoriu postavili na spracovanie (hlavne sofistikovane
filtrovanie) dat v 500MHz rytme banku 80 paralene beziacich DSP s
demultiplexovanymi datami namiesto niekolkych velkych FPGA. Proste sa to
lahsie implementuje...
Simulovat v matlabe sa da hocico, takisto su tam filter-toolboxy ktore
priamo spolupracuju s vyvojovymi prostrediami pre DSP.
b.

p.s. uz mame "A." "b." kto bude dalsi? :-)