osvit DPS s ortutovou vybojkou

Cihak@dkv.lbc.cd.cz Cihak@dkv.lbc.cd.cz
Čtvrtek Únor 28 10:15:12 CET 2008

Nemáte nerovnoměrnou vrstvu toho Pozitivu ? Pokud se někde udělá vrstva hodně tmavá, může se stát že se to v tom místě neprosvítí. Pak je třeba delší osvit. Tomu ale zase brání nekvalitní předloha :-). Takže jsme zase skončili u předlohy.

Barva vrstvy Pozitivu má být tmavě zelená. Ono je to taky trochu do modra, ale snad si rozumíme. Nesmí být skoro černá. To se pak neprosvítí. Podle barvy lze odhadovat tloušťku vrstvy. Příliš tenká (světlá) taky není dobrá. Alespoň podle mých zkušeností. Jsou i jiní, kteří stříkají na světlou barvu :-). Nestříkal jste ten Pozitiv nadvakrát ? Musí se stříknout najednou. Jakmile se pokusíte "opravovat" první nástřik dojde k nehomogenitám (prostě jsou tam kocouři). Po nástřiku vrstva vypadá dost divně, ale postupně se sleje do rovnoměrné vrstvy. To ale chvíli trvá a slabší jedinci to nevydrží a pokusí se to opravit. Tím to ale zlikvidují. Je dobré stříkat při nižší teplotě. Nad cca 25°C to zasychá tak rychle, že se nestihne vytvořit rovnoměrná vtstva. Že je třeba mít při stříkání DPS co nejpřesněni vodorovně snad nemusím říkat.

Ještě me napadá další důvod nehomogenity Pozitivu by mohla vyt nedostatečně vyčištěná DPS. Měď musí být zrcadlově vyleštěná. Já používám ocelovou vatičku. Osvedčila se mi nejlépe. Nedoporuřuji "mokrý" postup - různé prášky na nádobí a podobně.

Pokud tam zůstávají fleky a ty se neodplaví ani po delší době, je to málo exponované. Zbývá už "jen" zjistit proč...

Toho sáčku bych se asi nebál. Ačkoliv nevím, proč si tak komplikujete život. Já film na předlohu přitisknu tabulkou okenního skla a taky to funguje. Jen zlí jazykové tvrdí, že to nemůže fungovat, protože sklo prý má UV odfiltrovat :-)).

3minuty nebo 5 minut - to už je jedno. Hlavně to nesmí zmizet za 20s. Pak mohou mizet i neosvětlené části. Vy ale máte opačný problém. Já vývojku naředím podle odhadu a pak při prvním DPS sleduji jak dlouho se vyvolává. Podle potřeby pak přidám hydroxid nebo naředím. Prostě přesný a "vědecký" postup :-)). Zajímavé je že ti co na to jdou s vážením a odměřováním mívají problémy :-)).

	Martin.

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On Behalf Of Rosko, Peter
Subject: RE: osvit DPS s ortutovou vybojkou

zdravim,
nerabotajet to v tom zmysle, ze sa mi stale nedari uplne odplavit lak po osvite, stale mi trochu (fleky) zostava tam, kde nema byt

vyvolavam v litri vody a 6.6g (hmotnost 10korunacky ;-)) hydroxidu, cele to trva o dost dlhsie ako 3min, minimalne 5min

co sa tyka pauzaku, len jednoduchu potlac som pouzival doteraz, nevidel som zmysel nejako to upravovat

vytvrdzovanie ma napadlo, nastriekal som vcera jeden kus a mam ho odlozeny, dnes mu dam este 2x15 min a uvidime

pre weka: pauzak pouziva vela ludi, tam problem asi nebude ale ten sacok a jeho filtracia - toto ma nenapadlo

vdaka za rady, cez den sa odreagujem na sw a vecer idem zase skusat

p.rosko