osvit DPS s ortutovou vybojkou

Cihak@dkv.lbc.cd.cz Cihak@dkv.lbc.cd.cz
Čtvrtek Únor 28 07:42:24 CET 2008

Podle Vašeho popisu není jasné co vlastně nefunguje.

Ale tipnu si - špatná předloha. Pokud vytisknete na pauzák bez dalších úprav je předloha průsvitná a na DPS se to projevuje takovou vyleptanou jakoby "krupičkou" po celém povrchu DPS. Zkuste postup popisovaný na http://ok1uga.nagano.cz/index.html v sekci tipy triky. Já používám stejnou výbojku jako Vy ale s nerozbitou baňkou. Svítím z cca 40cm a doba expozice je cca 20 - 25min. Pokud to tam zapomenu 1,5 hodiny taky se nic neděje :-). Pokud jsem ale neměl ten trik s fixou nebyl jsem schopen udělat pořádný DPS. Nekvalitní předloha je nejčastější důvod neúspěchu.

Další možnost je špatná koncentrace vývojky. Měla by být taková, aby se po cca 0,5min začal vykreslovat motiv a kompletní vyvolání po cca 3min. Výrazně koncentrovanější vývojka umí smýt i neosvícenou plochu.

Ještě mě napadá, že vytvrzujete ten Pozitiv krátkou dobu. Já mu dávám alespoň 30min při cca 70°C. Ale v návodě je to tak jak píšete Vy. Jinak ale Pozitiv funguje bez problémů.

Napište co Vám vlastně nefunguje. Pak budeme moci poradit. Toto je jen střílení od boku.

	Martin.

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On Behalf Of hobby@rq-elektronik.sk
Sent: Wednesday, February 27, 2008 9:29 PM
To: HW-news
Subject: osvit DPS s ortutovou vybojkou

zdravim,
potreboval by som ponajprv moralnu podporu a potom radu.

doteraz som robil domace DPS len obcasne, s pomocou horskeho slnka.
teraz som vsetko zlepil do jednej krabice, na osvit mam ortutovu vybojku
  125W od Tungsramu, banku som rozbil. + 125W tlmivku.

a teraz prichadza popis nestastia : uz treti vecer sa snazim najst
spravnu konfiguraciu casov osvitu a vzdialenosti.
skusil som jeden plosak nasvedcovat po kuskoch, zo vzdialenosti 30cm sa
mi zdalo ze idealne je 5 minut. ale spravit uz realny plosak sa mi s tym
nedari, furt nerabotajet.

popis akcie : vybojka ortutova 125W, vzdialenost 30cm, motiv na pauzaku
z laserovej tlaciarne, plosak s pauzakom je vlozeny do igelitoveho sacku
z ktoreho je vysaty vzduch, plosak striekany doma s Positivom, suseny
systemom 5 minut nic, 15 minut 70 st.C.

prosim dobru dusu, ktora pouziva takuto alebo podobnu vybojku, napiste
mi cas a vzdialenost. hladal som na inete ale tam sa casy roznia od
30sec do 20min...

...a ja si dam teraz pauzu

vdaka, p.rosko