osvit DPS s ortutovou vybojkou

Pavel Hudecek phudecek@tiscali.cz
Čtvrtek Únor 28 00:52:25 CET 2008

Též bych doporučoval zkusit kupovanou desku pro porovnání.

Dříve jsem používal rtuťovou výbojku 125W (včetně baňky), expozice 4-6 min
(od vložení pod plně svítící výbojku), vzdálenost 25-30 cm.
Nyní používám 150W metalhalogenidku, expozice 2,5-3 min. ze stejné
vzdálenosti.
V obou případech předloha na kancelářském papíru, zprůhledněná a přilepená
již zmíněným slunečnicovým olejem.

Jako nejpravděpodobnější příčinu bych viděl nesprávnou koncentraci, nebo
složení vyvolávacího roztoku. Další možnost je špatná předloha.

PH

From: <hobby@rq-elektronik.sk>
zdravim,
potreboval by som ponajprv moralnu podporu a potom radu.

doteraz som robil domace DPS len obcasne, s pomocou horskeho slnka.
teraz som vsetko zlepil do jednej krabice, na osvit mam ortutovu vybojku
  125W od Tungsramu, banku som rozbil. + 125W tlmivku.

a teraz prichadza popis nestastia : uz treti vecer sa snazim najst
spravnu konfiguraciu casov osvitu a vzdialenosti.
skusil som jeden plosak nasvedcovat po kuskoch, zo vzdialenosti 30cm sa
mi zdalo ze idealne je 5 minut. ale spravit uz realny plosak sa mi s tym
nedari, furt nerabotajet.

popis akcie : vybojka ortutova 125W, vzdialenost 30cm, motiv na pauzaku
z laserovej tlaciarne, plosak s pauzakom je vlozeny do igelitoveho sacku
z ktoreho je vysaty vzduch, plosak striekany doma s Positivom, suseny
systemom 5 minut nic, 15 minut 70 st.C.

prosim dobru dusu, ktora pouziva takuto alebo podobnu vybojku, napiste
mi cas a vzdialenost. hladal som na inete ale tam sa casy roznia od