RE: H-most řídící obvod

Rosko, Peter Peter.Rosko@siemens.com
Středa Únor 27 15:31:32 CET 2008

zdravim,

> No zase zapínat a vypínat stále ten hlavní zdroj se mu asi
> nebude líbit.
my mame peltiery na 12V/6A a PC zdroj, ten to chvilu bude musiet prezit

> S tou stálostí proudu je to pravda a řeší se to tak, že se
> dají do série
> s Peltierem dvě cívky (viz datasheet k LTC1923) a pak se to chová jako
> takový spínaný zdroj s přepínáním polarity. Jenže tyhle proprietní
> obvody  jako LTC1923 nebo MAX1968 se mi z různých důvodů
> nelíbí. Raději
> bych tam dal nějaký obvod, co by rovnou uměl řídit H-most a
> měl vlastní
> PWMku a vše běželo na cca. 100 kHz a umělo to řídit výkonové FETy
> (40A/30V) - doporučili byste mi něco (výkon by se pak řídil bez zpětné
> [...]
napada ma este spinany zdroj s prudovym vystupom a na prepinanie polarity pouzit dva prepinacie rele.

> A ještě jedna věc: dá se udělat H-most jednoduše jen s
> N-MOSy? Nebo musí
> být ty horní vždy P-MOS (ty se totiž hůř shánějí).
nie ze by sa zhanali horsie, maju vsak horsie parametre. robi sa to zvycajne pomocou budicov typu IR21xx, tie vam vyrobia pridavne napatie
pre riadenie gate horneho tranzistora.
P-MOS som ale navrhol preto, ze bezne peltiery maju max napatie okolo 12-15V a to je akurat pre spinanie MOSov.

> Běžně se takhle řídí DC motory nebo třeba kolejiště, ale já
> se v tom moc
> nevyznám, tak kdyby zde byl nějaký znalec tak se pls podělte
> o vědomosti.
v tomto sa nevyznam, ale predpokladam, ze DC motory pre vlacik potrebuju mensi prud, zrejme sa tam pouzivaju aj bipolarne tranzistory

ako sa ukazalo tak mam vedomosti o peltieroch znacne obmedzene, tak ma berte s rezervou ;-)

p.rosko