RE: OT: Doporučte gramofon

Kručinský Ladislav ladislav.krucinsky@linde-mh.cz
Úterý Únor 26 15:08:13 CET 2008

Ty slušně navržené gramofony (NC420 např.) mají sice třífázový synchronní motůrek ale mají ho v protějším rohu než je přenoska. Indukované brumy jsem nezaznamenal. Mám ale dojem, že budicí obvod je RC oscilátor a tudíž sinus.

L. Kručinský

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On Behalf Of Jaroslav Lukesh
Sent: Tuesday, February 26, 2008 2:57 PM
To: HW-news
Subject: Re: OT: Doporučte gramofon

Ještě za komunistů jsem nasral spolužáka, když se chlubil novým gramofonem LENCO co mu jeho fotřík dovezl ze služebky v západním německu, jak jsem ho vzal do elektry a ukázal gramofony TESLA. Taky mu dovezl superkvalitní repráky, úplně stejné jako ty z valmezu, jen s nálepkou LENCO. No hlavně že měl ZNAČKU :-D

Co se týče svislé síly na hrot, tak to závisí na použité přenosce - její tuhosti. Taky jsem měl (půjčenou) vložku orthofon se svislou silou jen 5mN, samozřejmě že to gramec teslácký 10..15mN zvládl nastavit i s antiskatingem.
Jenže ono závisí i na dalších parametrech - ty tužší jsou určeny pro méněkvalitní mechanická provedení, které může trochu váznout a pod. (v ruce to člověn nepozná).

Gramce se synchronním motorem mají trošku problém s indukčním přenosem 50Hz, 100Hz, 150Hz z motorku, nepodařilo se mi to vyřešit jinak než zádrží - existuje sice hum filtr s násobičem kmitočtu a odečítáním harmonických složek, nicméně je to poněkud opruz nastavit. Možná by se to dalo vyřešit nějakým naklopením motorku.