OT: Psani diakritiky Re: Blbne Seznam nebo me mailserver?

Kubat Tomas tomas_k@comap.cz
Pátek Únor 22 10:21:55 CET 2008

diky za vysvetleni, ted uz vim, ze QWERTZ je spatne a proto ho
neumim/nepouzivam a peskuju cizi lidi u PC, proc to maj "prehozeny".
proste "oni jsou divny" a ja normalni, ackoliv jsem v mensine :-)
tomik.

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On
Behalf Of Delphin
Sent: Friday, February 22, 2008 10:14 AM
To: HW-news
Subject: Re: OT: Psani diakritiky Re: Blbne Seznam nebo me mailserver?

> tak se zeptat jeste jinak, kde/kdy  doslo k tomu prohozeni Y/Z, muzou
> za to "cesi", vyrobci psacich stroju, nebo vynalezci PC ?

Muze za to neschopnost Cechu. V dobe zavadeni psacich stroju si Nemci
udelali QWERTZ, protoze na nemcinu je vhodnejsi nez QWERTY a Cesi nebyli
schopni si zajistit psaci stroje pro cestinu a jenom prejali ty nemecke
s QWERTZ. No a nejaky cesky iniciativni b*b z nemecke klavesnice udelal
standard pro cestinu a od te doby se ta hloupost tahne roky.
Nastesti na PC si Y/Z kazdy muze prepnout tak, jak mu vyhovuje.