Závada CRT monitoru

Pavel Troller patrol@sinus.cz
Pátek Únor 22 10:19:54 CET 2008

Zdravím,
  starší monitory měly několik laděných obvodů v obvodech řádkového rozkladu.
Přepínaly se právě tím relé. Je možné, že v jednom z nich něco odešlo (ten
kond je dost pravděpodobný) a díky tomu nyní určitá oblast frekvencí, když
se na ni monitor pokusí přejít, způsobí mu to přetížení koncového stupně
a tím možná i zdroje (koncepce IPSALO), čímž dojde k výpadku řídicího
procesoru, jeho restartu atd. Proto to od určitých frekvencí výše pravidelně
cvaká. Po zapnutí to cvaká asi proto, že při studeném startu a bez signálu
monitor chce naběhnout na vysoké frekvenci, která mu nejde. Když uvidí signál
s nižší frekvencí, přejde na něj a po jeho ztrátě už nepřechází zpět a
korektně usne.
  Ta ztáta dat mohla být způsobena pulsem, když se to zrovna kazilo.
  S pozdravem Pavel Troller