Nabijeni NiMH

Andrej Jancura hw_aj@zoznam.sk
Čtvrtek Únor 21 16:03:23 CET 2008

Ak dovolite niekolko mojich poznamok.

Napajanie usb sa by sa malo zapnut na plne napatie az po uspesnej
inicializacii pripojeneho USB-zariadenia, teda pokial si to dobre pamatam.

Dalej ak tam mate 4,65V tak podla mna tie akumulatory nenabijete na plnu
kapacitu. Problem je v tom, ze napatie na jednom clanku moze byt tusim
od 1,7V do 1V, podla vyrobcu. Dalsi problem je nabijanie trickle, treba
si pozriet vzdy (!!!) datasheet daneho typu. Mne sa napriklad pacia AAA
NiMH od Nexcell-u, ma ich GM, ale nema ich s pasikovymi vyvodmi, takze
sa nedaju robit packy..., velka skoda. Maju totiz trickle prud 0,03C
jeden mesiac.

Ked uz vyriesite problem s napajanim, preco nechcete pouzit hotove
obvody na nabijanie NiMH? Minimalne aspon aspon ako inspiraciu. Ja viem
setrime, setrime a zase setrime... Aj ked riesenie s pwm a cpu je tiez
mozne. Ak chces app od microchip-u maju kompletny navod.

Ale aby som len nepisal poznamky, jedna otazka. Preco sa pouzivaju
akumulatory 3 namiesto 4, teda vo vseobecnosti neparny vs. parny pocet
clankov? Argument cena/miesto je jasny, skor ma zaujima nejaky ten
technicky aspekt.

A.