OT: zapojenie kontaktov na Fomei blesku (Minolta konektor)

Dusan Dolezal duffa@inmail.cz
Čtvrtek Únor 21 15:45:06 CET 2008

To co vidite na te fotce je skutecne minolti iISO, ovsem z pohledu fotaku,
je to focene tak jako kdyz mate fotak na krku a divate se na to. Cili kdyz
vezmete ten blesk jako kdyby byl nasazen na fotaku, tj. mate ho sankami dolu
a vybojkou dopredu, jsou to ty dva kontakty blize k vam. S Minoltimi sankami
mam bohate zkusenosti, nadelal jsem uz plno ruznych optickych
synchronizatoru a na vsech mnoha bleskach ktere mam doma nebo mi prosly
rukama to fungovalo a spojenim techto dvou kontaktu se blesk odpalil, pokud
vam to nefunguje tak bud spojujete spatne kontakty (ono se to da podle toho
popisu snadno poplest, protoze zalezi jak se na tu fotku divate) nebo ten
blesk nefunguje.

Otazka ovsem je jestli ma neco takoveho smysl, tady mi trochu unika smysl
vaseho usili. Tohle je systemovy blesk a pokud ho pripojite na minoltu
(ovsem pouze analogovou minoltu, na digitalni tela jsou potreba zase nove
blesky) tak ten fotak potom umi ten blesk ridit pres TTL a nejake dalsi
srandy, nicmene pokud se vam podari jej pres nejakou redukci priplacnout ho
na fotak jine znacky tak ten blesk pojede ciste v manualnim rezimu (coz asi
vite), tj. vzdy plny zablesk a expozici pak musite urcovat hezky postary
vypoctem podle GN blesku. Ovsem manualnich blesku jsou v bazarech primo tuny
doslova za hubicku a drtiva vetsina jich je do klasickych sanek, cili je
muzet pripojit primo bez redukce (jenom u novych fotaku je potreba zjistit
jake snese napeti na kontaktech, stare blesky tam mivaji bezne 300V, u
starych mechanickych fotaku je to fuk).

Cili ja bych ten blesk odnesl do bazaru a vymenil ho za nejaky jiny, mozna
vam nakonec jeste zbydou i nejake penize :-) Pokud mate nejakou novejsi
zrcadlovku tak by urcite bylo vhodnejsi podivat se po systemovem blesku pro
konkretni znacku, pro analogove SLR jsou dnes dost levne (protoze jsou
nekompatibilni s DSLR), pokud je to digital tak je to trochu horsi, tam je
poradny systemovy blesk relativne drahy.

Jeste neco, i minolta drive pouzivala klasicke sanky, proto se skutecne
vyrabi i redukce, a to jak ISO/iISO tak i opacne, vy konkretne byste
potreboval redukci Minolta FS-1200, ale je to dost vzacne se vyskytujici
zbozi a v realu jsem ji nikdy nevidel, pochybuju ze ji sezenete, a kdyz, tak
bude drazsi nez blesk s normalnimi sankami.

Dusan Dolezal