Nabijeni NiMH

n11444@seznam.cz n11444@seznam.cz
Čtvrtek Únor 21 14:26:50 CET 2008


Padny duvod pro NiMH je a jmenuje se letadlo ;-)
Lithium jaksi letecke spolecnosti odmitaji prevazet.

No a jelikoz baterie slouzi k napajeni pristroje, dostanou se na USB v 
podstate v libovolnem stavu. Snad jen uplnemu vybiti by mela zabranit 
vnitrni elektronika.
Prave tu s tim tak nejak experimentuji a zjistuji, ze ani P-FET nelze na 
spinani nabijeni pouzit. Kvuli jeho vnitrni diode je potreba pouzit v ceste 
5V schottkyho diodu a ta ma prilis velky ubytek napeti. V tom pripade se jiz 
baterie nabijeji jen asi 200mA a to pri 1Ah kapacite AAA baterii dava >4h 
nabijeni a to je opravdu prilis.

Mate tedy nejaky tip?

ZN


----- Original Message ----- 
From: "Pavel Hudecek" <phudecek@tiscali.cz>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Thursday, February 21, 2008 2:12 PM
Subject: Re: Nabijeni NiMH


Zkušenosti mám a ty říkají, že pokud není velmi pádný důvod (např. NiMH již
byl zakoupen celý vagón), použít Li-Ion.

Pokud by přeci jen byl pádný důvod pro NiMH, důležitým parametrem pro další
rady je čas, jaký ta věc bude běžně trávit v USB a v jakém stavu vybití se
tam obvykle dostane.

PH

From: <n11444@seznam.cz>

Nedelal nekdo z pritomnych nabijeni NiMH baterii (pro upresneni, typ AAA)?
Jde mi o to, jaky pouzit nejvhodnejsi zpusob. Jestli pri nabijeni pravidelne
i cast naboje zase vybit, nebo nabijet pouze trvale a tak.
Jedna se o zarizeni, ktere se bude nabijet z USB (3x AAA), takze o
rychlonabijeni zde nemuze byt rec, kvuli velkemu odporu baterii. No a stav
baterii budu pocitat orientacne podle dodaneho a odebraneho proudu.

Nemate s timhle jiz nekdo zusenosti?

_______________________________________________
HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
Hw-list@list.hw.cz
http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list


-- 
No virus found in this incoming message.
Checked by AVG Free Edition.
Version: 7.5.516 / Virus Database: 269.20.9/1290 - Release Date: 20.2.2008 
20:45





Další informace o konferenci Hw-list