OT: Psani diakritiky Re: Blbne Seznam nebo me mailserver?

Zíka Aleš Ing. Ales.Zika@pel.br.ds.mfcr.cz
Čtvrtek Únor 21 11:23:36 CET 2008

21. února 2008 9:43 napsal hw-list-bounces@list.hw.cz <mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz>:

> Českou QWERTY
>
> U QWERTY si nemusim pamatovat kombinace AltGr+písmeno, prostě použiju
> původní anglický rozložení (až na vyjímky, jako zmíněný apostrof).

	Já už si jich časem většinu pamatuju. A dávám přednost QWERTZ klávesnici, protože je to česká norma a maj to tak skoro všichni, tak když někomu dělám něco na jeho PC, tak se mi nepletou Y a Z.
	V DOSu jsem kdysi zažil ovladač češtiny pro klávesnici, kterej nechával QWERTY, ale při napsání háčku nebo čárky Y a Z prohodil podle český normy, to byl masakr...

> S tím jsem se nesetkal, to je pro mě novinka.

	Ona je to asi věc Windows ovladače, ale prostě se to tak chová, aspoň u české QWERTZ. Zřejmě Billovi kdysi chyběl bitík na další přeřazovač, tak to ošulil.

> Tak jsem to chtěl zkusit a zjistil jsem, že ve Firefoxu je AltGr +
> číslo z numerický klávesnice přepnutí na panel, tj. AltGr+1 = první
> panel zleva AltGr+2 druhý atd.

	To je podle mě právě ta kolize, původní mapování bude zřejmě Ctrl + Alt + číslice.

			Ales Zika
			http://results.cz