OT: Psani diakritiky Re: Blbne Seznam nebo me mailserver?

Zíka Aleš Ing. Ales.Zika@pel.br.ds.mfcr.cz
Čtvrtek Únor 21 09:08:51 CET 2008

> Používám Wokna a českou QWERTY klávesnici a původní znaky z anglické
> klávesnice (tj. !@#$%^&*() ...) píšu s pravým altem (Alt Gr). Není to
> ale úplně 100%, například apostrof se tak napsat nedá :-( Takže pro
> těch pár případů, kdy píšu mejl v angličtině a potřebuju napsat třeba
> "don't" si stejně musim přepnout na anglickou.

	Apostrof je na tý plonkový klávese nad Enterem, co je na ní v US rozložení pipa a zpětný lomítko, a občas bývá taky někde úplně jinde (třeba u levýho shiftu). Samotná funguje jako mrtvá kláves pro přehlásky ü ö ë, se Shiftem je to apostrof. Taky jsem to dlouho nevěděl, někde jsem na tuhle informaci náhodou narazil.
	A pak samozřejmě ještě zbvývá Alt + 39 (pokud náhodou někdo netuší, o čem mluvím, tak přidržet levý Alt a na numerické klávesnici napsad ASCII kód znaku).

			Ales Zika
			http://results.cz

P.S.: QUERTY klávesnice není problém, kdysi jsem dětem dal jednu vadnou na hraní, a poté co zjitily, že každá klávesa je vlastně dvojitá a dá se z ní celkem snadno sloupnout klobouček s popiskem a nacvaknout jinam (byla to stará poctivá IBM klávesnice, taky pěkně těžká, asi by nebyl problém s ní někoho umlátit), tak vznikaly nejroztodivnější kombinace...