Alternator - Auto

Tomas Chvatal tchvatal@ezop.cz
Středa Únor 20 11:09:33 CET 2008

MessageMel jsem Omegu B ('97) a ta nabijela taky spatne.
Vymenil jsem regulator a bylo to uplne stejne. Kdyz uz me to hodne stvalo v zime startovat pres kabely,
vyndal jsem ho a zacal jsem merit.

Byl strasne tepelne zavisly. Studeny daval pres 13.7V, ale po zahrati sel hooodne dolu.
Mluvil jsem o tom s kamosem automechanikem a rikal ze jen on vi (s moji) o 3 Omegach
ktere spatne nabiji.

Zkousel jsem dat do serie v napajeni regulatoru jednu diodu, ale kmitalo to jako blazen. Nevyreseno. :-(
Byl jsem rozhodnutej tam dat regulator z Favorita.

s práním hezkého dne
Tomás Chvátal
EZOP Praha s.r.o.
tel./fax.: 257320853
tel.: 257320555
tel.: 257320403
www.ezop.cz
tchvatal@ezop.cz

  ----- Puvodní zpráva -----
  Od: Jaroslav Buchta
  Komu: 'HW-news'
  Odesláno: 19. února 2008 18:27
  Predmet: Alternator - Auto

  Resim ted zrovna alternator z Opla Omegy, nejak jsem vcera zjistil, ze baterka je tezce malo nabita a ted po nabiti a nastartovani napeti nevyleze nad 12.3V Mereno i osciloskopem, docela hladky prubeh napeti.
  Pri zatezi taky neklesne pod 12V, takze neco dava. Alt. jsem vyndal, sundal regulator - uhliky nejsou zrovna dlouhe, ale taky nevypadaly az tak tragicky, takze zahada.
  Co me jeste mate - jak je zapojeno vinuti ? Je vyvedeno 2x6 dratu, 2 jsou vzdy spojeny v jednom ze 6ti uzlu. Z nich 3 pak vedou na 3+3 diody na + a 3 na diody na -. Jak je to vinuti proboha organizovano?
  Co jsem koukal na schemata, vetsinou jsou kreslena do hvezdy, ale toto? Vinuti se zda komplet dokola propojeno (0R) Je to BOSCH 120A.
  Regulator koupim a zkusim novy, ale trosku me to znervoznuje. Rotor ma 2.1Ohmu, to by snad mohlo byt OK ?