Kodovani UTF-8

Tomáš Hamouz hamouz@alsoft.cz
Úterý Únor 19 14:57:19 CET 2008

LV> Nemusi, ale nedovedu si predstavit silu, ktera by prosadila masove
LV> pouzvani protokolu nekompatibilniho se SMTP.

Úplně stejnou jakou se prosazují novější protokoly na úkor starších.
Nějakou dobu budou koexistovat vedle sebe a starší časem zajde na
úbytě, pokud mu ty úbytě nějaké RFC nepřivodí dříve.

LV> To prece uz davno existuje:

LV> $ telnet localhost 25
LV> Trying 127.0.0.1...
LV> Connected to localhost.
LV> Escape character is '^]'.
LV> 220 nagano.cz ESMTP Postfix (Debian/GNU)
> [...]

Tím lépe ;-)

LV> Nicmene toto se tyka pouze MTA. Jak MUA zpracuje UTF-8, jak MUA vyplni
LV> content-transfer-encoding, je zalezitosti kvalit daneho MUA. Pokud nekdo
LV> pouziva pro cteni posty notepad, tak se nesmi divit, kdyz si musi MIME
LV> lustit sam.

Moje reakce byla na názor že mršení diakritiky způsobují servery,
nikoliv klienti. Podle mne to je pouze a jenom záležitost vhodných a správně
nastavených klientů.

LV> Ja treba prave ted pouzivam pine na konzoli, ktera neumi UTF-8 a v zivote
LV> by me nenapadlo nekomu rikat, at nepise v UTF-8 jen proto, ze jsem linej
LV> nastavit si podporu UTF-8 nebo pouzivat jiny program.

Body pro Vás.

Tomáš