Kodovani UTF-8

Ladislav Vaiz spam@nagano.cz
Úterý Únor 19 14:46:54 CET 2008

> A kde je řečeno že se musí jednat o totožný protokol?
> Viz postupná geneze POP, POP2, POP3, IMAP pro opačný směr komunikace.

Nemusi, ale nedovedu si predstavit silu, ktera by prosadila masove
pouzvani protokolu nekompatibilniho se SMTP.

> Ale i při zachování SMTP přece není problém aby se maiservery na
> začátku domluvily jaké kódování podporují (už teď si vyměňují jaká
> rozšíření podporují) a pokud cílový server nepodporuje 8bit, tak
> odesílající provede překódování.

To prece uz davno existuje:

$ telnet localhost 25
Trying 127.0.0.1...
Connected to localhost.
Escape character is '^]'.
220 nagano.cz ESMTP Postfix (Debian/GNU)
EHLO ahoj
250-nagano.cz
250-PIPELINING
250-SIZE 30000000
250-VRFY
250-ETRN
250-STARTTLS
250-AUTH LOGIN PLAIN
250-AUTH=LOGIN PLAIN
250 8BITMIME

Nicmene toto se tyka pouze MTA. Jak MUA zpracuje UTF-8, jak MUA vyplni
content-transfer-encoding, je zalezitosti kvalit daneho MUA. Pokud nekdo
pouziva pro cteni posty notepad, tak se nesmi divit, kdyz si musi MIME
lustit sam.

Ja treba prave ted pouzivam pine na konzoli, ktera neumi UTF-8 a v zivote
by me nenapadlo nekomu rikat, at nepise v UTF-8 jen proto, ze jsem linej
nastavit si podporu UTF-8 nebo pouzivat jiny program.

Lada