Kodovani UTF-8

Pavel Hudecek phudecek@tiscali.cz
Úterý Únor 19 14:12:35 CET 2008

Ten druhý podstatný detail je dle mého názoru klíčová část problému: Klienti
prznící diakritiku prostě v hlavičce mailu nezávisle na obsahu vždy změní
kódování na 8859-1.

Prostě od některých lidí chodí diakritika vždy zkažená a vždy změněno
kódování na 8859-1, nezávisle na tom, zda původně bylo 8859-2, 1250, UTF-8,
UTF-7 a od jiných chodí normálně a to za stejných okolností.

Pokud by náhodou někdo měl problém s tím, že se kódování běžně kazí cestou,
je to primárně důvod zaprudit svého ISP, či provozovatele mailserveru, aby s
tím něco udělal, nebo si založit email jinde, či pořídit jiného providera.

Nechápu, co (kromě čísi zabedněnosti) ve 21. století brání přenášení 8 bitů
bez jakéhokoli poškození.

Na případnou odpověď, že to tak je dobře podle jakési normy předem
odpovídám, že nechápu, co (kromě čísi zabedněnosti) brání tu normu revidovat
tak, aby byla v souladu s dnešním stavem techniky.

PH

From: "Tomáš Hamouz" <hamouz@alsoft.cz>
JK> Vsem, kteri za "mrseni" diakritiky obvinuji ruzne programy at OS
JK> nebo mail klienty, tak si budte jisti, ze to zda bude diakritika
JK> zmrsena ci nikoliv zalezi zejmena na postovnich serverech, pres
JK> ktere ta predmetna zprava jde.

Říká Vám něco kódování quoted-printable nebo base64?
Stačí nastavit klienta aby jej používal a dosud jsem se nesetkal
s problémy.

Druhý podstatný detail je nastavení odchozí kódové stránky, drtivá
většina mailů s nečitelnou diakritikou má nastaveno kódovaní
ISO-8859-1, tedy Western, což je pro češtinu nepoužitelné.