I2C display

j s jarin.hw@gmail.com
Pondělí Únor 18 20:13:54 CET 2008

S menovanym displejom pracujem.
Reset som mu vyriesil tym, ze som mu pripojil resetovaci pin na jeden I/O
pin mikrokontrolera (v jednom variante na I/O pin expandera, ale to je
jedno).
A pozor na ten displej, sudruhovia z ciny urobili chybu: Displej reaguje na
bajt 0x74 kdekolvek v datovom toku na IIC zbernici ako na svoju slave adresu
(ktora je samozrejme 0x74) a reaguje ACK-om, co moze "narusit" komunikaciu s
ostatnymi IIC periferiami. To som zistil pri prvych testoch - kym bol na
zbernici len displej, vsetko fungovalo tak ako malo. Ked som tam pripojil
IIC EEPROM, komunikacia "nahodne" padala. Po hlbsom rozbore som zistil ze
komunikacia padala vzdy ked mi EEPROM posielala po zbernici bajt 0x74 a
displej sa ozval ACK-om. No a problem bol na svete.
Riesenie je prostoduche a nechutne: firmwarovo emulovana IIC zbernica na
separatnych I/O pinoch MCU.