DCF ptakovina - videli jste to uz nekdy?

Jan Waclawek konfera@efton.sk
Pondělí Únor 18 15:06:28 CET 2008

>Uz jsem to pochopil, ten 1973 je proto, ze ma 1.1. pondeli, je to tak? Na to
>ja ale prdim, ten rozdil v roce 1997 si dodatecne prictu.

Mno ale v tom prvom prispevku ste predsa pisali, ze sa tomu prave chcete vyhnut...

>Snazim se pocitat funkcne a pritom s malymi hodnotami, abych potom mohl v MCU
>minimalizovat velikosti typu a zkratit dobu vypoctu, musi se to pocitat v
>casove pomerne kriticke casti programu.

Mno tak ved som Vam usetril jedno scitanie :-) Navyse 99+27<256, takze sa este stale pohodlne zmestite do byte (teda ovsem ak Vas mcu nema menej ako 8 bitov - napriklad u takeho QR6 by to bolo ine; lenze tam aj tak uz aj tych 100 rokov pretecie... ;-) )

Horsi bude ten mod 7 na konci. Ale poradim Vam: nepocitajte dni uplynulych mesiacov v cykle, ale si ich predpocitajte do tabulky. Je to len 11 byte. A dajte si do nich nie sucty jednotlivych dni, ale rovno mod 7. Potom Vam vysledna hodnota v d vyjde dost mala aby sa mod 7 dal efektivne pocitat jednoduchym postupnym odcitavanim.

wek