DCF ptakovina - videli jste to uz nekdy?

Jakub Ladman ladmanj@volny.cz
Pondělí Únor 18 14:47:26 CET 2008

Dne Monday 18 of February 2008 14:05:26 Jan Waclawek napsal(a):
> [...]
> "rok=00" musi byt mod4=0, lebo roku 2000 nepredchadzal ziadny prestupny
> rok; pre "rok=01" uz musi byt mod4=1, lebo roku 2001 predchadzal jeden
> prestupny rok atd. No ale kedze ste lenivy si posuvat den v tyzdni tam kde
> mate, t.j. tesne pred mod7 v poslednom riadku, musite si za zakladny rok
> zvolit taky, kde je 1.1. v pondelok. Pre 1996 vyjde k mod 4=0, pre 1990
> vyjde k mod 4 = 2, pre 1979 vyjde k mod 4 = 1, no a pre 1973 to vyjde tak
> ako ma, k mod 4 = 3 (k = 27).
>
> Fuj, vysvetlovanie nikdy nebolo mojou silnou strankou.

Uz jsem to pochopil, ten 1973 je proto, ze ma 1.1. pondeli, je to tak? Na to
ja ale prdim, ten rozdil v roce 1997 si dodatecne prictu.
Snazim se pocitat funkcne a pritom s malymi hodnotami, abych potom mohl v MCU
minimalizovat velikosti typu a zkratit dobu vypoctu, musi se to pocitat v
casove pomerne kriticke casti programu.

Jakub Ladman