Stabilita OS Re: Pro zajimavost LCD, ktere dojde az casem

Pavel Troller patrol@sinus.cz
Pondělí Únor 18 13:11:48 CET 2008

Zdravím,

> Ja u windows pouzivam S3 (suspend to RAM) . Na stroji s 3gb ram trva uspani
> 2s , obnoveni tak 2-3s , spotreba 5W . Na linuxu tohleto uchodit je vcelku
> problem a poradne to jeste nevyresili i kdyz uz to zacina byt i tam docela
> pouzitelne jenze s neporovnatelne vetsim usilim :) . Staci se kouknout na
> jaderne novinky na abclinuxu.cz jak se to tam casto resi a jake jsou kolem
> toho problemky .

S tím lze naprosto souhlasit. Jsou mašiny, kde se to prostě nepodaří. Ale víte
proč ? Protože mají zavšivený ACPI BIOS. Bohužel je běžnou praxí, že např.
DSDT tabulka (což je vlastně sada podprogramů pro speciální ACPI jazyk zvaný
AML) bývá plná chyb. Existují stránky, kde lze stahnout opravenou verzi a
includovat přímo do kernelu Linuxu. Pak se věci obrací k lepšímu :-). Nadto
je možnost, že se v DSDT testuje druh OS a pokud je detekován Linux, některé
věci jsou prováděny jinak než pro ostatní OS a může to být na škodu věci.
Proto je od jádra verze 2.6.24 verze systému maskována - hlásí se jako Windows,
což v řadě případů pomohlo :-). Např. na mém notebooku mi opravená tabulka
DSDT umožní využít Suspend to RAM a hlubší C-stavy procesory (C2, C3).
Windows tyhle chyby nevadí proto, že podle všeho vůbec ACPI BIOS nepoužívají,
neboť jej nahradí speciální driver dodaný s motherboardem na CD.
Jelikož však Linux obvykle tento driver na CD nemá, nezbývá mu než používat
základní software desky - BIOS - a pokud je odfláknutý, tak to bohužel pak
nemusí dobře fungovat.

> Tim jsem samozrejme nechtel rict ze win super a linux suxx :) ale proste
> vsechno ma sve chybky .

Je tomu tak.
    S pozdravem Pavel Troller